Specialitate 1

Se abordează Terapia tulburărilor sexuale, prezentându-se principiile de baza ale acesteia, comparativ cu terapia sistemica si cea psihanalitică, arătându-se că  în terapia sexuală există două  mari diferențe față de terapia de cuplu și cea psihanalitică (scopurile terapeutice, respectiv îmbinarea tehnicilor terapeutice prin combinarea sarcinilor sexuale și a psihoterapiei). Se continuă cu strategiile de tratament ce sunt implementate prin sarcini de tip sexual, diferite pentru fiecare simptom.

Se continuă cu focalizarea pe senzații (cu setarea atitudinii terapeutice, introducerea unui consemn standard și evaluarea reacțiilor la sarcină). Pentru o mai bună înțelegere se  prezintă și două inventare de evaluare pe această temă (Inventarul comportamentului sexual feminin (SBI-F) – Bentler, respectiv  Inventarul de evaluare a excitabilitatii sexuale (SAI) – Hoon & Chambless).

Tot la nivelul acestui modul se abordează și agenda modului de Lucru cu copiii.

Se urmăresc două mari obiective:

  • Însușirea unor informații referitoare la aspectele particulare ale interacțiunii cu copilul
  • Însușirea unor atitudini adecvate în lucrul cu copii

Se trece apoi la identificarea unor strategii și tehnici specifice în lucrul cu copiii:

  • Interese privind lucru cu copii
  • Principiile lucrului cu copii (Linguagrama)
  • Conectarea la copilarie
  • Sa ne jucam
  • Adultul pe placul meu
  • Situatii dificile in lucru cu copii
  • Implicarea copiiilor in terapie
  • Interactiunea cu copilul

Se va evalua apoi materialul Revictimizarea: examinarea ocurenţei ei în viaţa supravieţuitorilor de Mary Anne Reilly, urmărindu-se:

  • Ce se înţelege prin „revictimizare”?
  • Miturile despre comportamentul victimelor
  • De ce apare revictimizarea
  • Legătura dintre abuzul din trecut şi cel din prezent
  • De ce nu s-a abordat problema revictimizării?
  • Ce putem face?
  • Schimbarea politicilor publice  
  • Aspecte ale dezvoltării traumelor din copilărie şi revictimizarea